Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Hk Country - Årets idrottsförening 2024
7 maj
Kristoffer Otter sa tack och adjö
19 mar
Dumledagen 2024
14 mar
Kom och se morgondagens handbollsstjärnor 🌟
13 mar
Vilken dag det blev!
21 jan
Säsongen lider mot sitt slut
17 mar, 12:58 0 kommentarer
Hej allihopa.
Säsongen börjar lida mot sitt slut och på Fredag den 22/3 är det dags för Dumledagen. En dag då alla barn och ledare i föreningen samlas för gemenskap och där vi lagsvis tävlar om dumleklubbor. Dumledagen börjar klockan 18.15 och avslutas vid 20.00, in och anmäl er så fort som möjligt i Svenska lag!
På lördag den 23/3 spelar grabbarna sin sista match mot IFK Skövde, och därefter avslutas säsongen, så ingen träning dagen (24/3). Efter matchen kommer jag (Emma) samla in alla matchtröjor, då dessa ska lämnas in för inventering. Glöm ej att ta med dessa, vet ni om att ert barn inte kan vara med och spela match på Lördag, ta med tröjorna idag eller på träningen på Tisdag, så samlar jag in dessa.
Vi ledare vill även passa på att tacka för denna säsong. Det är så roligt att få vara med och följa era grabbar där ute på handbollsplanen. Även ett tack till er alla engagerade föräldrar som hjälpt till under säsongen och sett till att laget fått in ett stort ¨klirr¨ i kassan. Vi hoppas på att detta genererar roliga och spännande cuper framöver.
Inför nästa säsong träffas vi alla och pratar ihop oss om hur vi gemensamt ska fördela uppgifter på bästa möjliga vis.
Mvh
Ledarna
Uppdaterad info om discot
18 feb, 20:33 0 kommentarer
Info om disco 2024-02-23 som anordnas av pojkar födda 2014
Här kommer uppdaterad info om discot och vem som ansvarar för vad. Alla har en uppgift, hör gärna av er med eventuella frågor.
Discot anordnas i två omgångar, kl 17:30 – 19:00 för barn i klass F-2 och från 19:30 – 21:00 för barn i klass 3-6. Vi behöver vara minst 8 vuxna på plats per disco för att kunna bemanna olika stationer. För alla som har möjlighet att vara två föräldrar eller ta med äldre syskon som hjälper till så är det uppskattat. Ni som har det tidiga passet behöver vara på plats 16:45 och ställa iordning och ni som har det senare passet ansvarar för städningen efteråt.
Utöver själva discot samt för- och efterarbete under kvällen så har andra arbetsuppgifter fördelats. Dessa uppgifter är till exempel att ta med olika saker, inköp, packa godis/chips/popcorn och panta burkar. Vissa föräldrar som var med på föräldramötet åtog sig olika uppgifter på plats utifrån t.ex. personliga kontakter. Detta finns med i förteckningen över uppgifter.
I listan nedan har olika uppgifter fördelats. Det är fritt fram att byta uppgift med varandra om man önskar.
Vi planerar att sälja godis från Grahns samt popcorn från popcornmaskin (eventstorlek) som vi själva packar i mindre påsar. Det blir en högre förtjänst så jämfört med färdigpackade påsar. Vi kommer också att sälja dricka (33 cl burkar) samt godis i stycksak till banana skids tävling och glowsticks.
Utöver kioskförsäljning är planen att ha ett mindre kafé i den angränsande matsalen och där sälja kaffe och hembakat till de föräldrar som är kvar på discot.
På respektive disco kommer vi att behöva föräldrar som bemannar entré (inklusive tillsyn ut så att vi inte har barn ute på skolgården), är DJ, kiosk, aktivitet och lekar.
Lekar kommer att vara dansstopp och limbo. Pris till vinnaren kommer att vara ett presentkort i discots kiosk. Aktivitet blir banana skids tävlingen. Där är vinsten hela insatsen (alla barn som vill vara med köper så många banana skids de vill och skriver sitt namn på. Alla kastar sina banana skids samtidigt och närmst konen vinner alla banana skids).
Alla familjer bidrar också till växelkassan genom att ta med 50 kr i valörerna 20 kr, 10 kr eller 5 kr. De 50 kr som lämnas in till växelkassan återfås efter discot.
Entrén kommer att kosta 20 kr och killarna kommer att få göra egna skyltar som sätts upp på skolorna på den kommande STAR-träffen.
Arbetsuppgifter |
|
Disco 17:30-19:00 |
Disco 19:30-21:00 |
Innan |
Efter |
Entrévakt |
1 pers |
Vidar, Sigge |
Vidar |
|
|
Kiosk |
2 pers |
Jona, Alfred |
Hubert med familj |
|
|
DJ |
1 pers |
Charlie |
Charlie |
|
|
Lekar, dansstopp, limbo |
2 pers |
Holger, Arvid |
Holger, Nils |
|
|
Aktivitet, banana skids tävling |
2 pers |
Razmus; Hubert |
Aron, Samuel |
|
|
Dricka 33cl inköp 200 st |
1 pers |
|
|
Pelle |
|
Dricka 33 cl inköp 200 st |
1 pers |
|
|
Benjamin |
|
Grahns kontakt + inköp |
1 pers |
|
|
Sigge |
|
Popcorn och popcornmaskin |
1 pers |
|
|
August |
|
Inköp 1 liters fryspåsar 400 st |
1 pers |
|
|
Alfred |
|
Baka till föräldracafét |
3 pers |
|
|
Felix, Vidar, Arvid |
|
Växel 50 kr i valörer 20, 10, 5 kr återfås efteråt |
ALLA fixar |
|
|
ALLA |
|
Sopsäck samt panta efteråt |
1 pers |
|
|
|
Charlie |
Glowsticks 200 st |
1 pers |
|
|
Vidar |
|
Ta med pumptermos |
1 pers |
|
|
Razmus |
|
Ta med kaffefilter och kaffe |
1 pers |
|
|
Hubert |
|
Ta med kaffebryggare |
1 pers |
|
|
Nils |
|
Vinster tävling |
1 pers |
|
|
Vidar |
|
Kolla vad som ingår i lokal |
1 pers |
|
|
Hubert |
|
Hur kommer vi in? Insläpp, nyckel? |
1 pers |
|
|
Charlie |
|
Ta med kaffemuggar samt servetter |
1 pers |
|
|
Hubert |
|
Skyltar, reklam |
STAR |
Görs på STAR-möte av killarna tillsammans med Linda och Marika |
|
|
|
Swishkoder |
1 pers |
|
|
Hubert |
|
Information om Discot 23/2.
1 feb, 10:31 0 kommentarer
Info om disco som anordnas av pojkar födda 2014
Discot anordnas i två omgångar, kl 17:30 – 19:00 för barn i klass F-2 och från 19:30 – 21:00 för barn i klass 3-6. Vi behöver vara minst 8 vuxna på plats per disco för att kunna bemanna olika stationer. För alla som har möjlighet att vara två föräldrar eller ta med äldre syskon som hjälper till så är det uppskattat. Ni som har det tidiga passet behöver vara på plats 16:45 och ställa iordning och ni som har det senare passet ansvarar för städningen efteråt.
Utöver själva discot samt för- och efterarbete under kvällen så har andra arbetsuppgifter fördelats. Dessa uppgifter är till exempel att ta med olika saker, inköp, packa godis/chips/popcorn och panta burkar. Vissa föräldrar som var med på föräldramötet åtog sig olika uppgifter på plats utifrån t.ex. personliga kontakter. Detta finns med i förteckningen över uppgifter.
I listan nedan har olika uppgifter fördelats. Det är fritt fram att byta uppgift med varandra om man önskar.
Vi planerar att sälja godis från Grahns samt popcorn och chips som vi själva packar om i mindre påsar. Det blir en högre förtjänst så jämfört med färdigpackade påsar. Vi kommer också att sälja dricka (33 cl burkar) samt godis i stycksak till banana skids tävling och glowsticks.
Utöver kioskförsäljning är planen att ha ett mindre kafé i den angränsande matsalen och där sälja kaffe och hembakat till de föräldrar som är kvar på discot.
På respektive disco kommer vi att behöva föräldrar som bemannar entré (inklusive tillsyn ut så att vi inte har barn ute på skolgården), är DJ, kiosk, aktivitet och lekar.
Lekar kommer att vara dansstopp och limbo. Pris till vinnaren kommer att vara ett presentkort i discots kiosk. Aktivitet blir banana skids tävlingen. Där är vinsten hela insatsen (alla barn som vill vara med köper en banana skid och skriver sitt namn på. Alla kastar sina banana skids samtidigt och närmst konen vinner alla banana skids). Vi undersöker också möjlighet att ha ett chokladhjul.
Alla familjer som har någon form av discolampa hemma tar med denna. Alla familjer bidrar också till växelkassan genom att ta med 50 kr i valörerna 20 kr, 10 kr eller 5 kr. De 50 kr som lämnas in till växelkassan återfås efter discot.
Entrén kommer att kosta 20 kr och killarna kommer att få göra egna skyltar som sätts upp på skolorna på den kommande STAR-träffen.
Arbetsuppgifter |
|
Disco 17:30-19:00 |
Disco 19:30-21:00 |
Innan |
Efter |
Entrévakt |
1 pers |
Vidar, Sigge |
Vidar |
|
|
Kiosk |
2 pers |
Jona, Alfred |
Hubert med familj |
|
|
DJ, ta med ”ljud” |
1 pers |
Pelle, Charlie |
Pelle |
|
|
Lekar, dansstopp, limbo |
2 pers |
Holger, Arvid |
Holger, Nils |
|
|
Aktivitet, banana skids, chokladhjul? |
2 pers |
August, Razmus |
Aron-Freyr, Samuel |
|
|
Inköp av priser till chokladhjul om vi kan få tag på ett hjul. |
|
|
|
|
|
Dricka inköp 200 st |
1 pers |
|
|
Pelle |
|
Dricka inköp 200 st |
1 pers |
|
|
Benjamin |
|
Grahns kontakt + inköp |
1 pers |
|
|
Sigge |
|
Chips/popcorn kontakt + inköp |
1 pers |
|
|
Alfred |
|
Chips/popcorn packa |
3 pers |
|
|
Alfred, Felix, Jona |
|
Baka |
3 pers |
|
|
Felix, Vidar, Arvid |
|
Växel 50 kr i valörer 20, 10, 5 kr återfås efteråt |
ALLA fixar |
|
|
ALLA |
|
Sopsäck samt panta efteråt |
1 pers |
|
|
|
Charlie |
Glowsticks 200 st |
1 pers |
|
|
Vidar |
|
Ta med pumptermos |
1 pers |
|
|
Razmus |
|
Ta med kaffebryggare |
1 pers |
|
|
Nils |
|
Vinster tävling |
1 pers |
|
|
Vidar |
|
Kolla vad som ingår i lokal |
1 pers |
|
|
Hubert |
|
Hur kommer vi in? Insläpp, nyckel? |
1 pers |
|
|
Charlie |
|
Ta med kaffemuggar samt servetter |
1 pers |
|
|
Hubert |
|
Skyltar, reklam |
STAR |
Killarna - STAR-möte |
|
|
|
Vid eventuella frågor kan ni kontakta Ylva (Vidars mamma) eller Anna (Huberts mamma).
STAR-möte & Affisch tillverkning
31 jan, 16:10 0 kommentarer
På Lördag den 3/2 klockan 10.00 -11.15 är det Star-möte i klubbstugan. Barnen skall även tillverka affischer inför Discot.
Aktiviteten ligger inne på svenska lag, gå in och anmäl barnen så vi vet hur många som kommer.
/Linda & Marika
Bemanning av hemmamatcher
14 jan, 22:56 0 kommentarer
Schema för bemanning vid hemmamatcher säsongen 2023-2024
Alla spelare (vårdnadshavare) delar på arbetspassen vid hemmamatcherna under säsongen. Den här säsongen är Fjärilshallen vid Fjärilsskolan i Ryd vår hemmaplan. 1 vårdnadshavare per spelare per tillfälle. Behöver man byta pass ta en direktkontakt med den du vill byta med, gå inte via tränarna.
Utöver lagets egna matcher ska laget bemanna kiosk/korv/glass (1 person) och STAR under HKC-dagen (2 STAR-föräldrar) samt en A-lagsmatch inne på Arena Skövde (6 personer) 21 januari 2024.
Arbetspass STAR HKC-dagen Marika, Linda (August, Aron-Freyr)
Arbetspass kiosk/korv/glass HKC-dagen Anna (Hubert)
Arbetspass A-lagsmatch - 21/1
Kiosk/entré - Linda & marie (Jona, Aron-Freyr)
Reklam/Förarbete - Mikaela & Ylva (Sigge, Vidar)
Torka golv - Robin & Marika (Pelle, August)
Lagets kiosk ansvarig Anna (Huberts mamma) sköter inköpen av kaffe, dryck, godis, chips m.m. till matcherna. Den som är ansvarig för att baka, bakar det man själv är bekväm med.
Vi som har arbetsuppgifter samlas 30 minuter innan matchstart eller vid killarnas samlingstid. Då kan man hjälpas åt att förbereda kaffe och liknande. Efter avslutade matcher ska hall och kiosk iordningställas, utrustning för detta samt en instruktion finns på plats i hallen. De som har kiosk behöver ta med kaffebryggare och termos då detta inte finns i Fjärilshallen så som det finns i Stöpenhallen.
Matchvärd 1 st Vid varje hemmamatch ska 1 st matchvärd finnas i hallen. Matchvärden hälsar motståndarlaget välkomna, visar omklädningsrummen och liknande samt bidrar till en god ton bland publiken i hallen. Blåa västar för matchvärdar finns att låna i de flesta hallar.
Kiosk 2 st Kiosken säljer enklare snacks, dryck, kaffe och hembakat. Bemannas av 2 personer per match men man hjälps åt att förbereda innan matcherna.
Baka 1 st baka något som kan säljas på matchen till exempel kanelbullar, kärleksmums, muffins eller något annat.
Sekretariatet 2 st Sekretariatet bemannas av två personer per hemmamatchtillfälle. Sekretariatet ansvarar för att hålla koll på klockan under matchen. Domarna ger signal när klockan ska starta och stoppa.
Datum |
Tid (30 min innan match) |
Baka |
Matchvärd |
Sekretariatet |
Kiosk |
2024-01-21 |
9:00 |
Arvid |
Samuel |
Pelle, Holger |
Hubert, Felix |
2024-02-24 |
13:45 |
Vidar |
Razmus |
Nils, Arvid |
Alfred, Jona |
2024-03-16 |
16:00 |
Alfred |
Holger |
Samuel, Razmus |
Nils, Felix |
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade |